Sprężyny naciągowe bram segmentowych

Sprężyny naciągowe do bram garażowych są zwykle montowane na bokach bramy garażowej lub powyżej poziomych prowadnic. Sprężyny rozciągają się i kurczą, używa się ich do zrównoważenia ciężaru bramy.
Większość bram rezydencjalnych – posiada jedną sprężynę na każdej stronie drzwi. Przemysłowe drzwi, jednak, jak również większe bramy rezydencjalne, często mają wiele sprężyny zainstalowanych na każdej stronie.
Sprężyny naciągowe zakończone są albo otwartymi pętlami, zamkniętymi lub posiadają przycięte końce.
Sprężyny naciągowe do bram garażowych naciągowych są bardzo powszechne w Stanach Zjednoczonych, jednak początek lat 90 ubiegłego wieku był okresem kiedy duża liczba bram segmentowych naciągowych była właśnie importowana do Polski z USA.

Sprężyny naciągowe Są zamontowane powyżej prowadnic. Są one przeciwwaga dla bramy garażowej. By drzwi mogły działać w sposób prawidłowy sprężyny muszą być odpowiednio wyregulowane a także dobrane co ciężaru płata bramy.

Koniec sprężyny rozszerzeń łączy się z otwartym okiem śruby lub S-hak, który łączy z kolei do kątownika lub ramą garażu. Linka przyczepiona do sprężyny jest zabezpieczeniem w przypadku pęknięcia.

Mieszkalnych

garaże prawie zawsze wykorzystują dwa źródła, na każdej stronie drzwi. Jeden koniec zazwyczaj łączy się śrubą. Ta śruba zazwyczaj łączy z kątownikami, który przymocowany jest do belki w ramce garażu.

 

Drugi koniec sprężyny rozszerzeń łączy się kołem pasowym.

 

Koło zwykle przyczepia się do drugiego końca przy pomocy koła pasowego. Jeden koniec przewodu, który przechodzi nad tym kołem pasowym jest dołączony do klipu regulacji kablowej.S-hak przywiązuje do tego filmu, jak również do poziomego toru.

Drugi koniec tego kabla przewraca drugiego koła pasowego i dół do dolnego uchwytu na odcinku dolnej części bramy.

Podczas gdy jeden koniec kabla podłącza się do urządzenia na dole, drugi koniec przywiązuje do klipu kablowej. S-hak zabezpiecza ten klip do utworu.

Rezydencjalne i przemysłowe

drzwi uchylne mają konfigurację sprężyn bardzo podobne. W cięższych drzwi, może być specjalny zestaw, który łączy końce wielu sprężyn z kablem( linką). Cała reszta systemu działa tak samo, koła pasowe dostarczają windy w obu typach, choć przemysłowe bloczki wydają się być o wiele silniejsze i zdolne do podnoszenia cięższych drzwi bez przedwczesnego pęknięcia.

Sprężyny naciągowe jednoczęściowych bram uchylnych

Tak jak sama nazwa wskazuje, jednoczęściowe drzwi garażowe działać jako jeden duży kawałek. Kiedy drzwi się otwierają, płat bramy wsuwa się po prowadnicach do wnętrza garażu, natomiast w dolnej części drzwi wychodzą poza garaż. Sprężyny naciągowe równoważą za pomocą specjalnego uchwytu ciężar drzwi. Drzwi uchylne charakteryzują się słabym doszczelnieniem, w efekcie jedno-częściowe drzwi garażowe są bardziej popularne w klimatach mniej podatne na trudnych warunkach pogodowych.
Jednoczęściowe systemy drzwi garażowe używają sprężyn przedłużających przeciwwagę drzwi. Drzwi te zazwyczaj wykorzystują jedną lub dwie sprężyny naciągniętych na każdej stronie drzwi, w sumie 2 lub ​​4 sprężyn w drzwiach.

Jednoczęściowe systemy drzwi garażowych używają sprężyn przedłużających przeciwwagę drzwi. Drzwi te zazwyczaj wykorzystują jedną lub dwie sprężyny naciągniętych na każdej stronie drzwi, w sumie 2 lub ​​4 sprężyn w drzwiach.

Dół sprężyna jest zabezpieczona na śrubę regulacyjną, która jest mocowana do uchwytu ościeżnicy drzwi. Początek sprężyny ma pętlę lub plik umieszczony na czubku sworznia lub śruby. Odcinek sprężyn prowadzi się w górę, niemal prostopadle do podłogi garażu. Drugi koniec przywiązuje do ramienia dźwigni . Podnośnik jest montowany do drzwi garażowych. Podczas otwierania drzwi, sprężyna ściąga i skraca na odcinku.